Home » Projecten » Festival Verboden Landschap

Festival Verboden Landschap

Onder de titel het Verboden Landschap organiseert Stichting G.A.N.G. in de herfstvakantie van 11 tot en met 20 oktober een festival met een prikkelend programma waarin cultuur, erfgoed en landschap samenkomen.
Maak kennis met de Geheime Bunker, wandel door het Verborgen Bos, hunker naar Bunkerboerderijen, laat je kinderen nomadenhutten bouwen met kunstenaars en kom eten en drinken in de Blitzbar. Laat je verleiden door een mix van beeldende kunst, film, lezingen, erfgoed, maak excursies en verken de nieuwe Culturele Buitenplaats op het voormalig defensieterrein aan de Koningsweg!

Het festival vindt plaats op een voormalig militair terrein aan de noordrand van Arnhem: Buitenplaats Koningsweg. Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd hier door de Duitsers het grootste en modernste vliegveld van Europa gebouwd: Fliegerhorst Deelen, met een omvang van het huidige Schiphol. Van de ruim 900 gebouwen die toen werden gebouwd, zijn er meer dan 200 bewaard gebleven met de status van Rijksmonument.

Festival Verboden Landschap foto's